נוסעים לחתונה? כך תגנו על הבית מפריצה

נוסעים לחתונה? כך תגנו על הבית מפריצהממצאים רשמיים של משטרת ישראל וגופי אכיפה נוספים מצביעים על עלייה משמעותית בכמות הפריצות המתרחשת בבתים. בניגוד למה שנהוג לחשוב, החלק הארי של הפריצות אינו מתבצע בשעות הלילה או כאשר המשפחה נוסעת לחופשה ממושכת. רוב הפריצות נערכות דווקא במהלך השגרה, ובזמן נסיעה של בני המשפחה לאירועים. הגנבים מזהים את ההזדמנות, מנצלים את מסגרת הזמן העומדת לרשותם, ומבצעים פעולת פריצה יעילה ומהירה.

האחריות שלכם ושל פורץ מנעולים

על מנת להגן על הבית מפני פריצה במהלך נסיעה לאירועים יש לאמץ כללי מפתח:

1. החלפת מנעולים – כדאי להזמין פורץ מנעולים אחת לתקופה של 4-5 שנים, ולבדוק אפשרות להחלפת המנעולים בבית. גם אם מעולם לא איבדתם מפתח, ונזקקתם לשירותיו של מנעולן, אתם נמצאים ברמה מסוימת של סיכון. החלפת מנעולים תאפשר לכם לישון בשקט בלילה, ולהיות בטוחים כי המפתחות לחיים שלכם נמצאים רק בידיים מורשות. כיום ניתן להחליף את כל המנעולים בבית במחיר משתלם, להתעניין לגבי מנעולים מעוצבים ולנצל טכניקות אבטחה חדשות.

2. מיגון ואזעקה – במידה ויש ברשותכם מערכת מיגון ואזעקה, אל תשכחו להפעיל אותה. השגרה השוחקת גורמת לבני משפחה רבים לזלזל במערכת האבטחה, ולהימנע ממנה דווקא במקרים החשובים ביותר. נהלו לעצמכם תזכורת, הרגילו את הילדים להפעלת האזעקה, ובצעו נוהל קבוע של בדיקות טרם היציאה מהבית. עברו בין דלתות הפנים והחוץ, סגרו היטב את החלונות, וודאו כי לא השארתם אף פתח. גם אם אתם נוסעים לכמה שעות באמצע היום, מערכות המיגון והאזעקה הם המחסום האחרון העומד ביניכם לבין פריצה של גורמים עוינים.

3. צמצום מעורבות – פורץ מנעולים עם רישיון ותעודת יושר מטעם משטרת ישראל הוא הגורם היחיד המוסמך לייעץ לכם לגבי אבטחה. אל תערבו שכנים, הימנעו מהמלצות של חברים רחוקים, ואל תספרו ברחבי העיר על חתונה קרבה. ככל שתקפידו על מעורבות מצומצת יותר, כך תוכלו למנוע את הפריצות, ובמידת הצורך אפילו לזהות את הפורצים.

4. בעלי חיים – אחד הטיפים הבסיסיים והמוצלחים ביותר להגנה על הבית מפני פריצה הוא פשוט לנצל את היכולות של ידידו הנאמן ביותר של האדם. בין אם אתם מגדלים כלב קטן או גדול, תופתעו לגלות עד כמה הוא יכול להיות יעיל בשמירה על הבית. ראשית, הנביחות של הכלב מרתיעות את הפורץ עצמו. הכלב מזהה גורמים עוינים ומריח כוונות חשדות ממרחק של קילומטרים. שנית, כלב עירני מאפשר לעוברי אורח לזהות פריצות ולמנוע נזקים חמורים. קחו לעצמכם כלב, פרגנו לילדים, ותוכלו לנסוע לחתונות בידיעה שהמאבטח המושלם שומר לכם על הבית, ועושה את זה מכל הלב.

לפורצים אין סטנדרטים גבוהים של מוסר והוא קופצים על כל הזדמנות הנקרית בדרכם. אל תשכחו זאת בפעם הבאה שאתם יוצאים לחתונה: התייעצו עם פורץ מנעולים, בדקו את מערכות המיגון, צמצמו מעורבות של שכנים, וגייסו את שירותיו של הכלב לצורך ביצוע המשימה. 

הכתבה באדיבות פורץ מנעולים אלדד זליכה – בית המנעול והמפתח

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (2 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
נוסעים לחתונה? כך תגנו על הבית מפריצה, 10.0 out of 10 based on 2 ratings