מנדפים

כשמקימים אולם אירועים, המטבח הוא אחד המרחבים החשובים ביותר – וחשוב לתכנן אותו נכון מכל בחינה

הקמה וניהול של אולמות אירועים הם עבודה במשרה מלאה. אולמות אירועים הם מרחבים בעלי נחיצות וביקוש נרחב כיום, ובכדי להפוך אולם אירועים לעסק רווחי ואיכותי באמת – חשוב לתכנן כל פרט ופרט בו בצורה הטובה ביותר ולהקים אולם אירועים בסטנדרטים גבוהים ביותר, כשהדבר לוקח בחשבון את החוויה של כל אורח מאולם האירועים, אבל עוד הרבה יותר מזה. כשמקימים אולם אירועים חשוב באותה המידה גם לתכנן את המרחב הנוח עבור העובדים, בדגש על כל מה שנוגע למטבח – שצריך להיות מרחב דינמי ומהיר שמוציא הרבה מאוד מנות איכותיות, בשמירה על סטנדרטים גבוהים של ביצוע, עבודה נוחה, וכמובן שגם בטיחות. מבחינה בטיחותית, אגב, המטבח הוא אחת מנקודות התורפה המשמעותיות ביותר באולם האירועים – כאשר העבודה בהיקף נרחב, בחום גבוה, עם אש ומכשירי חשמל שונים – יכולה ליצור מגוון תקריות בטיחות שיכולות לסכן את הצוות ואת האורחים גם יחד. אז איך נמנעים מזה? באמצעות הקפדה על מוצרים בטיחותיים ונהלים בטיחותיים.

מנדפים
מנדפים באולמות אירועים

כיצד מקפידים על נהלי בטיחות ומרכיבים בטיחותיים בתכנון מטבחים לאולמות אירועים

  • מוצרים בטיחותיים חשובים – המטבח הוא מרחב שבו עובדים הרבה מאוד אנשים באולם האירועים, כאשר הוא משלב בין מרחבי עבודה וחיתוך, מכשירי חשמל כמו תנורים גדולים, חדרי קירור גדולים וכן פלטות וכירות בישול גדולות. כל אלה גם יחד צריכים להיות מאובזרים בציוד הבטיחותי הרלוונטי ביותר עבורם. דוגמה טובה לזה תהיה כל מה שקשור להתנהלות עם אש – מעל מרחבי הבישול חייבים להיות מנדפים שקולטים את העשן והגזים שנפלטים בתהליך הבישול ומסננים אותם לאספקת אוויר רענן במטבח. עם זאת, המנדפים בפני עצמם לא מספיקים – העבודה עם חומרים שומניים בחום גבוה יכולה לגרום גם להתלקחויות במנדף עצמו אם לא מקפידים על ניקיונו, ולכן גם מערכות כיבוי אש למנדפים הן הכרחיות. מעבר לכך, כמובן, נדרשות מערכות גילוי וכיבוי אש למנדפים ומחוצה להם – במטבח כולו.
  • נהלי בטיחות ועבודה – נהלי בטיחות ועבודה הם רלוונטיים בכל מטבח גדול ומודרני, ומטבח של אולם אירועים על אחת כמה וכמה. כאשר מקפידים על עבודה בטוחה ונכונה, מרחב עבודה גדול מספיק, נהלי פינוי וכיבוי אש מתאימים, ניקיון מנדפים וכדומה – כל מוצרי גילוי וכיבוי האש מהווים אך ורק גיבוי, משום שההתנהלות הנכונה של הצוות תמנע את הסיכונים הבטיחותיים.

אולם האירועים שלכם צריך להיות המרחב האיכותי, הנעים והבטוח ביותר

החל בהתקנה של מערכות כיבוי אש למנדפים וכלה בתכנון נכון של מרחבי עבודה מרווחים ונוחים לכל עובד במטבח – מרחב המטבח יכול וצריך להפוך למרחב בטיחותי ונוח לעבודה, מה שיאפשר הלכה למעשה את העבודה הנוחה והאיכותית בו, ויאפשר לאוכל המוגש באולם האירועים שלכם להפוך לאוכל טעים ואיכותי.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)