ישנן מזכרות שאנו מעדיפים לשמור לאורך שנים רבות גם אם אלה תופסות לנו מקום אך אנחנו מכירים בערך הסנטימנטלי שלהן. מזכרות כמו תמונות למשל ישמרו אצלנו לאורך עשרות שנים ויותר. אנו אוהבים לצלם ולתעד רגעים מסוימים בחיים שלנו, בין אם מדובר בטיול משפחתי עם הילדים, בטיסה לחו"ל, בימי כיף בגינה עם משפחה וחברים, ביציאות ובילויים שונים, באירועים מיוחדים כמו חתונה או בר מצווה ועוד. לאחר שנים ייתכן והתמונות יהיו מאובקות, בלויות או בסכנה ממשית להיקרע, להישרט או להיהרס. ייתכן גם שנרצה לנצל את הקדמה הדיגיטלית ולחסוך את המקום שאלה תופסות. הפתרון המתאים לכל מה שהזוכר כאן הוא סריקת תמונות אלו שמצאנו בארון או בבוידעם ולהעבירן למחשב או אלבום דיגיטלי כזה או אחר.

כיצד מבצעים סריקת תמונות?

סריקת תמונות מתבצעת באמצעות סורק מיוחד. ישנן סורקים ידניים וישנם סורקים אוטומטיים. כמובן שבחנויות פוטו ישנם סורקים מתקדמים ויקרים יותר שיכולים לבצע סריקה מהירה יותר של תמונות עם פונקציות מתקדמות של רזולוציה, סוגי תמונות שונים, שמירת התמונה בפורמטים שונים ועוד. ישנם סורקים מתקדמים הכוללים גם תוכנה פנימית המסייעת בשחזור צבעי התמונה או בחידוד תמונה קיימת ושיפור מצבה. חשוב לשים לב לנקות את התמונות בעדינות ועם חומר חיטוי ייעודי לפני הסריקה על מנת למנוע מאבק או לכלוך אחר שהצטבר על התמונות מלפגוע באיכות הסריקה.

מה חשוב לשים לב כשבוחרים חברה לסריקת תמונות:

  • האם יש ברשות החברה מכונה מספיק איכותית וטובה לייצר את התמונות ברמת האיכות הנדרשת? ישנם לקוחות המסתפקים בסריקה רגילה של התמונה למחשב וישנם לקוחות המעוניינים ממש לשפר את איכות התמונה.
  • האם החברה תספק את ניקיון התמונות לפני הסריקה או שאתם צריכים לעשות את זה?
  • ודאו עם החברה כיצד תקבלו בחזרה את התמונות שלכם. גם מבחינת התמונות המקוריות וגם בגרסה הדיגיטלית שלהן.
  • מחיר – כמובן פקטור חשוב בכל שירות שאנו בודקים.
  • האם משיחתכם עם נציגי השירות אתם מרגישים שהם מבינים את האופן העדין שבו צריך להתנהל עם התמונות שלכם שכן אלו מזכרות יקרות עבורכם ואתם חוששים שיד לא רגישה/עדינה תקרע ותהרוס את התמונות?

אלו אפשרויות עומדות בפנינו מבחינת סוגי סריקות וכן גיבוי התמונות לאחר מכן?

את התמונות בדרך כלל סורקים למחשב בפורמט של תמונה. זה יכול להיות PNG או JPEG, כאשר PNG הנה גרסה איכותית וחדה יותר של התמונה אך גם קובץ השוקל יותר מאשר JPEG. כמו כן כדאי לראות דוגמאות של תמונות סרוקות שפותחו לאחר מכן או אלבום דיגיטלי של תמונות ישנות שנסרקו כדי לוודא את טיב האיכות של המכונה. מבחינת גיבוי: אתם תקבלו דיסק עם התמונות הסרוקות שלכם אולם כדאי לשמור את תיקיות התמונות גם בדיסק קשיח חיצוני, במחשב נוסף ואולי אפילו בענן רק ליתר ביטחון.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)